Eerste paar daagjes zuider-eiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivon Dings - WaarBenJij.nu Eerste paar daagjes zuider-eiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ivon Dings - WaarBenJij.nu

Eerste paar daagjes zuider-eiland!

Door: Ivon!

Blijf op de hoogte en volg Ivon

17 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Haidieho!

Afgelopen woensdag zijn we met de ferry naar t zuider-eiland gevaren. Hier kwamen we rond 13.30uur aan in t plaatsje Picton. Even door t dorpje gelopen, naar t info centrum geweest en vervolgens met de camper richting t noorden gereden. Overnacht in t plaatsje Motueka, waar we n poging hebben gedaan om pannenkoeken te bakken… Uiteindelijk bestond ons avondeten uit soep met pizzabrood. Rara, hoe ging t pannenkoeken bakken?! :S
Donderdagmorgen door Motueka rondgelopen, boodschappen gedaan en n goeie braadpan gekocht :) Daarna naar Kaiteriteri gereden waar we EINDELIJK van de zon konden genieten! Heerlijk op t strand gelegen en in Marakau (Abel Tasman park) nog n korte wandeling gemaakt naar de Split Apple Rocks. Mam en Linda zijn er die dag meteen achtergekomen hoe t voelt om goed verbrand te zijn, hihi ;) Na de wandeling naar Blenheim gereden waar we de nacht hebben doorgebracht. Als avondeten hadden we… HEERLIJKE pannenkoeken, gemaakt in de nieuwe braadpan!!
Vrijdagmorgen wakker gebeld door pap (nog bedankt he ;)) en richting Kaikoura gereden. Hier zouden we n ‘whale watch’ tour doen. ’s Ochtends scheen nog heerlijk t zonnetje, maar uiteindelijk aangekomen in Kaikoura ging de tour niet door vanwege de slechte weersomstandigheden Wel werden we op de wachtlijst gezet voor de eerste 3 tours van de volgende dag. Een rustig dagje dus in Kaikoura, waar we sealions hebben gezien en door t dorpje hebben gelopen.
Zaterdagmorgen stonden we om kwart voor 7 alweer bij t kantoor voor de ‘whale watch’ tour. Helaas waren de eerste 2 tours van die dag ook weer gecancelled en de kans was erg klein dat er überhaupt n tour door zou gaan die dag. Lekker vroeg opgestaan voor nx :S Dus doorgereden naar Westport. Onderweg staan we uiteraard steeds om de 100m stil, omdat mam t landschap zo geweldig vindt… Linda en ik vinden natuurlijk alles hetzelfde eruitzien :P
In Westport naar t info centrum geweest en onze helikopter tour bij de Frans Jozef Gletsjer geboekt. Gelunchd aan t strand en weer verder gereden. Nu naar Punakaika waar we de Pancake Rocks hebben gezien. ERRUG mooi, he mam ;) Uiteindelijk tot in Hokitika doorgereden en hier de camper neergezet voor de volgende nacht.
Vandaag zijn we naar Frans Josef gereden. Hier hebben we eerst ff gelunchd en zijn we naar t infocentrum geweest. ’s Middags hadden we n helikoptervlucht met n 2uur durende wandeling op de Frans Jozef gletsjer. Erg gaaf & ontzettend mooi! Helaas heb k hier n flinke smakkerd gemaakt, die me n mooie schaafwond heeft opgeleverd :S Maar de tocht was zeker de moeite waard!!
Vannacht overnachten we in Frans Jozef en vervolgens rijden we morgen verder richting Haast & Queenstown! Denk dinsdag allemaal nog ff extra aan mam, zodat zij geen hartaanval krijgt als Linda en ik gaan skydiven :D;)

Tot de volgende keer!!

Dikke knuffel, xx

Foto’s: www.mijnalbum.nl
Inloggen: fondtje@hotmail.com
Wachtwoord: australie

• 17 Januari 2010 - 09:31

Pap:

Als jullie graag hebben dat ik jullie vaker wakker bel, dan moeten jullie me maar even waarschuwen. Jammer van de walvissentour, maar jullie vermaken je toch wel. Veel succes met skydiven en ik denk aan mam.

Groetjes + kus,

Papa

• 17 Januari 2010 - 10:18

Miko Oet Heitse:

Ha schone zus en kids,
    eindelijk....wij maar elke dag kijken of er nieuws is en met welke spannende dingen jullie bezig zijn en nu dan weer mail met nieuws!Ook natuurlijk weer de schitterende fotoos bekeken (niet misselijk geworden in de lucht? zo te zien op de fotoos niet!). We zijn benieuwd naar de fotoos in het echt en natuurlijk jullie verhalen. Mieke, laat je niet kisten door je kids en geniet van elk uitzicht, je zult er nog héeéél vaak aan terugdenken. De groetjes van een van je schone zussen, je broertje en voor de kids gewoon Miko oet Heitse en geniet nog maar even want voor je het weet zijn jullie weer thuis, maar wel met een hééééle hoop fijne bagage uit deze mooie tijd!

• 17 Januari 2010 - 11:25

Ger En Wiel:

Waat ein sjoeëne kiekjes .
    Kome ós waal bekint väör van Jelle en Noortje .
    Waat det "skydive"betreftj , zelfs Jelle haet det äöverlaeftj met zien sterke knäök .
    Geniet van eder moment ( ouch al liektj 't allemaol opein volges de maedjes )
    KNUFFELS

• 17 Januari 2010 - 11:53

Louise Oet Zjwame:

Ha Annemiekse en dochters, zo te zien is Nieuw Zeeland prachtig en genieten jullie volop! Wat een ervaring, om nooit te vergeten, leuk ook om de reisverslagen te lezen,
    Louise

• 17 Januari 2010 - 12:43

Jacqueline:

Volgens mij amuseren jullie je geweldig. Ben wel jaloers hoor, wij bibberen wat af hier maar gelukkig zien we af en toe een waterig zonnetje.
    Annemiek hou je taai tussen die 2 meiden en laat je niet van de wijs brengen. Groetjes Jacqueline

• 17 Januari 2010 - 19:57

Anke S:

haaa jonges,

wooooow hoe vet skydiven!
    echt dik jalours haha.
    nog suuuper veel plezier met z'n 3tje
    en tot snel ivonneke.
    knuffeltje x

• 18 Januari 2010 - 09:32

Theo Ferfers:

Hoi meiden,

Pas op bij het skydiven voor jullie lijven en ook aan die van jullie mam. Sterkte bij het beleven van plezier zullen we maar zeggen en dat jullie het straks mooi allemaal kunnen navertellen.

Groetjes,
    Marleen en Theo

• 20 Januari 2010 - 15:51

Judith:

Annemiek,
    Jij zult het skydiven toch ook wel willen proberen?
    Geniet nog van jullie mooie reis.Zou wel willen ruilen .Het is me nog niet gelukt om de foto's te bekijken maar ik probeer het straks nog eens

• 20 Januari 2010 - 16:46

Hanny Oet Gelaen:

Geweldig om samen zo te genieten, maar het is wel ver weg. Dat voel ik nu heel sterk omdat Ati daar nu ook ongeveer zit. Nog heel veel zon en plezier .Doei Hanny

• 20 Januari 2010 - 16:46

Hanny Oet Gelaen:

• 20 Januari 2010 - 17:19

Rob Oet Kattuk:

Hey tante en nichtjes,

wat een saaie vakantie zeg... Rotsen, rotsen, grotten, eerst wel zon en daarna weer niet en dan ook nog eens geen walvissen kunnen kijken! ;p Eigenlijk zou Mieke ook maar mee moeten gaan skydiven om weer wat avontuur te beleven, hahaha.

Veel plezier nog!
    Robje. Die van Driessen.

• 21 Januari 2010 - 19:14

Truus Lommen:

Hallo allemaal.
    Ik hoop dat we na de vakantie wel mogen komen genieten van al de mooie foto's die waarschijnlijk zijn gemaakt. ik krijg niets zichtbaar via deze site.