Noorder-eiland NZ! - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Ivon Dings - WaarBenJij.nu Noorder-eiland NZ! - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Ivon Dings - WaarBenJij.nu

Noorder-eiland NZ!

Door: Ivon!

Blijf op de hoogte en volg Ivon

12 Januari 2010 | Tonga, Nuku'alofa

Nadat mam en Linda eindelijk weer opgeknapt waren, kregen we t verdrietige bericht dat ons nichtje Yvet gestorven is. Veel verdriet, maar we hebben geprobeerd de draad weer op te pakken. Veel actieve dingen gedaan om de gedachten opzij te zetten…

Ik zal even beginnen waar we gebleven waren.
Vrijdagmorgen de camper opgehaald en via n toeristische route richting t noorden gereden. Onderweg erg veel mooie baaien en stranden gezien, waar we uiteraard n aantal leuke foto’s van gemaakt hebben. In Russel aangekomen wilden we eigenlijk naar de Bay of Islands gaan. Vanwege de tijdnood en t feit dat je deze eilanden met n boot moet bekijken (en wij hier allemaal superhelden in zijn) hebben we dit tog ma niet gedaan. Gezellig in Russel wat rondgelopen en lekker buiten bij de camper gegeten. ’s Avonds weer terug richting Auckland, waar we in Manuwera n slaapplekje gevonden hebben op n parkeerplaats.
Zaterdag op weg naar de Waitomo Caves, waar we glowworms te zien zouden krijgen.Terwijl mam hier rustig in de caves heeft rondgevaren, zochten Linda en ik t avontuur op. Klimmen, zwemmen & tooben in de caves. Erg gaaf dagje en mooie dingen gezien. ’s Avonds in Waitomo op de camping gestaan en btje gerelaxed in de camper.
Zondagmorgen vroeg vertrokken naar Rotorua. Hier zijn we naar Te Puia geweest waar we kraters en modderbaden hebben gezien en n beetje Maori cultuur hebben meegepikt! Weer n aantal mooie foto’s gemaakt en n leuke show gezien.
Maandag naar Wai-o-Tapu gereden waar we naar de “Lady Knox” geyser zijn geweest. Erg gaaf om zo’n uitbarsting n keer mee te maken! Verder nog n gave wandeling gemaakt door t park waar allemaal modderbaden, kraters en stomend water te zien was. Het park is het grootste thermische actieve gebied in Nieuw Zeeland. In de namiddag naar Taupo gereden, onderweg n stop gemaakt bij de mooie Huka Falls, en in Taupo ff aan t geweldige Taupo meer gelegen! Vervolgens doorgereden naar Raetihi waar we overnacht hebben.
Dinsdag naar Pipikiri geweest waar we met n jetboat over de Manganui River gevaren hebben, naar de Bridge to Nowhere! Op de brug gelunchd en vervolgens weer terug met de jetboat naar Pipikiri. Vanuit daar richting Wellington gereden waar we we t volgende nachtje overnachten. Morgen alweer met de ferry naar t zuider-eiland… De tijd vliegt voorbij!

Tot ons volgende berichtje vanuit t zuider-eiland!!

Dikke knuffel van ons!

Foto's:
www.mijnalbum.nl
inloggen: fondtje@hotmail.com
wachtwoord: australie

• 12 Januari 2010 - 09:15

Marlies:

Allereerst sterkte nu jullie zover weg zijn en op een andere manier afscheid hebben moeten nemen van Yvet.
    Maar wat geweldig wat jullie allemaal zien in zor een kortte tijd. Ik leef met jullie mee, omdat wij dit bijna allemaal ook gezien hebben. Voor ons nu dubbel genieten.
    Laat de reis nu verder gaan in goede gezondheid en heel veel plezier met alles wat jullie zien horen en meemaken.
    Hier is het wit, beetje koud echt winter.
    Liefs,
    Marlies.

• 12 Januari 2010 - 13:16

Ger En Wiel:

Hier in het dorp ook hard aangekomen van Yvet.
    Iedereen leeft mee .
    Gelukkig dat jullie weer opgeknapt zijn en de reis kunnen voortzetten .
    Zo te zien al veel leuke ervaringen opgedaan ,maar nu wordt het wel tijd dat Ivon weer wat connektie-blikken opentrekt voor gratis etentjes .( of heeft ze die daar nog niet ).
    Heel veel plezier en GENEET VAN 'T LAEVE

KNUFFELS

• 12 Januari 2010 - 14:08

Tom:

Heel veel sterkte toegewenst!

Maar gelukkig dat de andere dames weer zijn opgeknapt... En jullie toch nog kunnen "genieten" van jullie vakantie.

Heel veel plezier nog!

x Tom

• 12 Januari 2010 - 15:37

Theo Ferfers:

Hoi (en nu schrijf ik het goed) Linda, Annemiek en Yvonne.

We vinden het hartstikke fijn dat jullie weer beter zijn en kunnen genieten van het mooie land. Tevens de prachtige foto's bekeken....maar Linda en Annemiek wat zijn jullie "wit" ;). Ja ik hoor het al: "Wacht maar als we straks terug zijn" ;0. Maar zover is het nog (lang) niet blijf nog maar effe daar en geniet maar fijn.

Groetjes,
    Marleen en Theo

• 13 Januari 2010 - 12:23

Nelly:

Gelukkig zijn de zieke weer beter.
    Gaan vanavond naar de mis van Yvet.
    Jullie heel veel grietjes en geniet ervan.

Nelly

• 13 Januari 2010 - 13:30

Pap:

Ik weet niet welke "grietjes" Nelly jullie toewenst, maar ik vind dat jullie eigenlijk al met genoeg grietjes onder elkaar zijn. Wij gaan vanavond naar de avondwake voor Yvet.
    Volgens de verhalen van Ivon amuseren jullie je uitstekend. Houden zo en ......dikke kus allemaal.
    Pap

• 13 Januari 2010 - 13:57

Plien:

Haaaalloooo,

nou ik zie alweer een hoop reacties, zelfs eentje van pap....:O
    Mn voetje schiet nog steeds niet echt op...:s
    Gister zei de dokter dat ik een behoorlijke ontsteking in mn voet heb en dat er misschien geopereerd moest gaan worden, maar dat was allemaal complex en dus moest hij eerst overleggen met collega's. Maaaaar hij zou me 's avonds terug bellen.... niet dus... Heb ik zelf gebeld, zei de assistente: ik zorg dat hij je morgen belt! Vandaag.... weer geen telefoontje gehad, dus weer zelf gebeld. Blijkt dat hij nooit werkt op woensdag! Ikke boos geworden, niet dat dat veel zin had mja... nu krijg ik als het goed is dus morgen te horen hoe en wat....

Verder gaat het met jullie weer goed hoorde ik al, EINDELIJK kreeg ik dan weer eens een smsje van jullie :P
    Geniet er maar van en jullie hoeven echt niet zo enorm bruin allemaal terug te komen hoor!
    Ow enne Theo Ferfers!!!! het is Ivon en niet Yvonne! ;)

Kussies Paulien

• 13 Januari 2010 - 19:08

Wilma.:

Fijn, dat jullie weer allebei zijn opgeknapt!
    Enne....Ivon, wat lijk je veel op je moeder. (In haar jonge jaren natuurlijk).
    Enjoy your trip!
    Groetjes.

• 13 Januari 2010 - 20:10

Truus Lommen:

Gelukkig is iedereen weer opgeknapt. Geniet van de reis en het weer.
    Groetjes Truus

• 14 Januari 2010 - 17:46

Fam Hillen:

Hoi Annemiek, Linda en Ivon,

We wensen jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie nichtje Yvet.

Toch nog een mooie tijd gewenst voor jullie drietjes

Groetjes Fam. Hillen

• 14 Januari 2010 - 21:09

Petra Sonnemans:

hoi Ivon,Linda,annemiek

veel sterkte met het verlies van Yvet. Verder voor jullie nog een hele fijne reis.
    Annemiek kom uitgerust terug op het werk,maar eerst genieten

tot ziens

• 15 Januari 2010 - 07:44

Britney:

ha ivon hoe gaat het met jou?met mij gaat alles goed. ik hoop dat ik je weer een keer zie,en ik wil ook je stem weer eens hoor,vind je het daar leuk? groetjes van britney.

• 15 Januari 2010 - 13:31

Mieke:

Heel veel sterkte met het verlies van je nichtje.
    Ik zie dat jullie allemaal heel mooie dingen hebben plekken hebben gezien. Anke en Joost zijn nu op weg naar het vliegveld en komen over twee dagen om 1350u aan in Christchurch. Als jullie ze zien, doe ze maar de groeten. Ze bezoeken alleen het zuidereiland.
    Heel veel plezier nog verder en tot schrijfs.

• 15 Januari 2010 - 22:01

Marjan Van Soest:

Hallo Annemiek , Mart en kinderen , familie Dings ,
    Ik vind het moeilijk om te reageren.Gecondoleerd met het grote verlies van Yvette, jullie nicht.
    Afschuwelijk, zo jong, zo vlug, voor ons mensen niet te bevatten.Heel veel sterkte voor jullie allen. Tot gauw.
    Ondanks dit , toch nog een goede reis in N.Z.
    Marian en gezin.