Laatste paar dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ivon Dings - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ivon Dings - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen Nieuw Zeeland

Door: Ivon!

Blijf op de hoogte en volg Ivon

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia Ora! (Hallo ;))

Afgelopen vrijdag vanuit Kurow naar Oamaru gereden. Hier weer eerst naar n info centrum geweest, waar mam & Linda n Wildlife Cruise geboekt hebben voor zaterdag en k mn hostel voor in Christchurch geregeld heb (hotel van mam & Linda is tog net iets te duur :P). Vervolgens op zoek naar de pinguins in Oamaru! $10,00 betaald voor n vaag parkje, waar we door n aantal gaten pinguins in hun nest zagen zitten. Btje geldverspilling, maar…..we hebben pinguins gezien J
Onderweg naar Christchurch nog gestopt bij n parkje, waar mam & Linda wallabies hebben gezien en gevoerd! Erg lieve beestjes & zeer fotogeniek ;) Ik ondertussen in de camper wat gelezen, want k had al genoeg wallabies/kangoeroes in Australie gezien. Daarna weer door richting Christchurch. Rond 18.00uur reden we door Ashburn waar we onze camper naast de weg hebben gezet en zijn blijven overnachten. Regen, regen en nog s regen…
De volgende morgen door naar Christchurch, waar we rond half 12 aankwamen. Camper op n parkeerplaats gezet en de stad ingelopen. Linda en mam zijn toen om kwart voor 1 vertrokken voor de Wildlife Cruise, waar ze dolfijnen zouden zien. Helaas maar 2 dolfijnen gezien, maar wel n heleboel walvissen (ikke balen natuurlijk L)! Erg gave tour was dit dus, want zelfs de kapitein had nog nooit zoveel walvissen gezien!
Ik heb ondertussen geinternet, door de stad gelopen, ff sportief gaan rennen en in de camper n filmpje gekeken. In de stad kwam k zelfs nog bekende tegen, uit Meijel!
Rond half 5 kwamen mam & Linda terug van hun tour en wilden we ff snel naar de supermarkt rijden om eten te halen… De camper ging voor Linda helaas net iets te snel, waardoor we n paaltje raakten (lees: n dikke betonnen paal) :S Achja, hadden we die verzekering in ieder geval niet voor niets afgesloten, hihi :P Uiteindelijk tog bij de super aangekomen, eten gekocht en weer terug op de parkeerplaats gaan staan. Gegeten en gerelaxed in de camper. Ik ben ’s avonds nog gezellig wat gaan drinken met Noortje & Bart (de meijelse) en rond 2.30uur heel zachtjes de camper ingeslopen om, net als mam & Linda, te gaan slapen.
Zondag was t tijd om de camper weer in te gaan leveren. Wij wilden heel slim eerst onze koffers wegbrengen, dus op zoek naar mn hostel. Bleek dat op t adres wat op mn voucher stond, een of ander kraakpand stond. Ruiten allemaal ingeslagen, deuren dichtgetimmerd, zwervers voor de deur…. Hm, niet egt wat k me ervan had voorgesteld ;) Uiteindelijk alle koffers maar in t hotel van mam & Linda gezet en de camper weggebracht. Vervolgens met de bus terug naar de stad waar we bij t info centrum ma s ff gingen checken hoe t zat met mn hostel. Het hostel was gewoon verplaatst en had n andere naam gekregen, dus ook dit is gelukkig allemaal goed gekomen J ’s Middags ff door t park gelopen, waar we n geweldig optreden hebben gezien van t Buskers festival! Daarna gezellig wat op t terras gedronken en weer terug naar t hotel gegaan. Mam en ik hebben toen mn spullen naar mn hostel gebracht en vervolgens hebben we met zn drieen heerlijk gegeten in n Mexicaans restaurant! ’s Avonds zijn mam & Linda naar hun hotel gegaan en ben k doorgelopen naar mn hostel. Hier kwam k heel toevallig weer Noortje & Bart tegen, waar k nog ff mee gekletst heb voordat k ging slapen.
Vandaag is t alweer maandag en is de laatste dag aangebroken voor mam & Linda… Vanmorgen zijn mam & ik door de Botanic Gardens gelopen, daarna hebben we Linda bij t hotel opgehaald en de bus naar Littelton gepakt. Hier zijn we met de Gondola omhoog zijn gegaan en n erg mooi uitzicht over Christchurch hadden. Vervolgens terug in de stad ff gelunchd en in t park gaan liggen. EINDELIJK genieten van de zon :D

Morgen vliegen mam & Linda weer terug naar NL en n dagje later vlieg k weer naar Australie. Vanuit daar zal k mn laatste verhaaltje schrijven en dan kunnen jullie over n weekje alweer alle foto’s thuis komen bekijken ;):P

Aufwiederschnitzel uit NZ! Xxx

Foto’s: www.mijnalbum.nl
Inloggen: fondtje@hotmail.com
Wachtwoord: australie

• 25 Januari 2010 - 09:42

Yvonne V K.:

Annemiek en Linda.

Goede vlucht gewenst, en Annemiek, ik ben benieuwd naar de verhalen.
    Groetjes.

• 25 Januari 2010 - 09:46

Inge:

Ha fonnie!
    Dat is toch ook toevallig, dat je zo ver weg nog bekenden van hier tegen komt. En wat fijn dat je weer bijna terug komt! Nog 9 daagjes! Veel plezier bij de wedstrijd!!
    X Inge

• 25 Januari 2010 - 11:46

Mieke N:

Annemiek en Linda een
    heel goede terugreis
    en we horen de verhalen wel op de volgende vriendinnenavond.
    Ivon, nog een hele mooie tijd in Australie.
    groetjes

• 25 Januari 2010 - 15:26

Paulien:

mam en sissies,

eindelijk zijn jullie weer bijna terug!!!
    Nog 2 nachtjes slapen en dan komen die 2 blutsen en dan nog een weekje en dan komt de derde bluts :P
    Ik moet woensdag in elk geval naar Eindhoven (topsupport)voor mn voetje, ben benieuwd wat ze dit keer te vertellen hebben...

Kussies Plien

• 25 Januari 2010 - 19:35

Marlies:

Jammer, de tijd zit er weer op. Goeie terug reis en voor jou nog fijne dagen in autralie.
    Geniet ervan
    Tot ziens.

• 26 Januari 2010 - 19:13

Jacqueline:

Soms komen paaltjes wel eens de weg op maar daar heb je idd een verzekering voor. Fijne week nog