Hervey Bay, Fraser Island & 1170! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu Hervey Bay, Fraser Island & 1170! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu

Hervey Bay, Fraser Island & 1170!

Door: Ivon!

Blijf op de hoogte en volg Ivon

28 Oktober 2009 | Australië, Airlie Beach

Uhm, waar was ik gebleven....

Na een lekker dagje surfen vertrokken we vrijdagmiddag naar Hervey Bay! Nog wat stress van te voren omdat we geen goede printer konden vinden... Ruzie gemaakt in internetcafe: we niet wilden betalen voor onze internettijd, omdat we niks hadden kunnen printen. Uiteindelijk zonder te betalen weggelopen :P
Om 15.00uur zouden we opgehaald worden bij de busstop in Hervey Bay, maar helaas... Er was niemand :S Wij gebeld, maar de eerstvolgende bus zou pas om 17.15uur komen, dus zelf maar vervoer geregeld naar t hostel. Daar aangekomen bleek er iets mis te zijn gegaan met de boeking. Wij stonden er niet in, dus helaas geen tour voor ons de volgende dag :S Gelukkig waren ze in t hostel zo aardig om ervoor te zorgen dat we in ieder geval zondag mee konden naar Fraser Island & ons een gratis overnachting aan te bieden voor de mislukte boeking. Al met al viel t dus wel mee! :) s' Avonds bij de buren Mexicaans gegeten. Voor $9,- all you can eat! Daar hebben we dus even goed gebruik van gemaakt!!
De volgende dag al vroeg wakker. Rustig ontbeten, gerelaxed bij t zwembad en een wandeling van een uur gemaakt naar een restaurant/aquarium, wat dicht bleek te zijn :( Dus weer lekker n uur teruggelopen en dat allemaal voor n vieze milkshake, die we als troost maar gekocht hadden :P Om 15.00uur hadden we de briefing van de tour. Hier ontmoeten we Sanne & Marleen! 2 Gezellige meiden die bij ons in de groep zaten tijdens de tour!
Nog ff met t thuisfront & frenne gebeld :) en 's avonds op tijd naar bed.
Want... zondagmorgen 6.30uur was t zover. We stonden allemaal klaar bij onze jeep, alle spullen voor 3 dagen erin geladen (heel werk was dat nog), klaar om de auto te starten...deed deze t niet :S Dus...nieuwe auto, spullen opnieuw inladen en om 9.45uur waren we dan eindelijk onderweg naar Fraser Island. Met z'n 11en in de auto, zelf rijden en onze weg zoeken! Om 11.00uur reden we de ferry af Fraser Island op: werelds grootste zandeiland! Na nog geen 30minuten zaten we al vast in t zand. Gelukkig kwam er n andere auto achter ons aan, met wat meer mankracht erin (aangezien wij met 9,5 meid en 1,5 jongen waren:P). 9 jongens hebben onze jeep door t zand naar boven geduwd, en wij konden weer verder rijden. Om 12.15uur kwamen we bij Lake McKenzie, egt SUPER mooi! Hier lekker geluierd en vervolgens op zoek naar n campeerplaats. Onderweg veel jeeps tegengekomen die vast zaten in t zand, maar uiteindelijk tog bij n campeerplaats aangekomen. Erg gezellig plekje, waar we uiteindelijk met 9 auto's ofzo stonden! 's Avonds n poging tot koken gedaan, gezellig voor de tenten gezeten, drankspelletjes gedaan en dingoes weggejaagd (die pakken je wc-papier weg waar je bij staat :o)! Voordat we wilden gaan slapen liet een van de meiden de autosleutel vallen....in t zand! Dat werd nog n lange zoektocht, maar we hebben m gevonden (na 35 minuten :S).

Maandagmorgen om 5.00uur wakker :o Ofja, niet dat we echt geslapen hadden door de harde muziek van de buren en de vechtende dingoes om ons heen, maar goed. Ontbeten, alle spullen weer in de jeep gedaan en naar Eli Creek gereden. Eindelijk n normale wc gevonden ;) Daarna doorgereden naar The Pinnacles. Mooie foto's gemaakt en weer snel doorgereden omdat t vloed werd en we dan niet meer over t strand konden rijden. Nog gestopt bij Indian Head & Maheno wreek (wrak van een schip). Vervolgens via Eurong resort (ijs & water halen) weer terug naar tenten. Vanaf daar naar Lake Wabby gelopen, erg mooi meer, ma niet zo mooi als Lake McKenzie. 's Avonds weer proberen te koken (vlees was bedorven en zat onder de dode vliegen :S) en gechilld bij de tenten.

Dinsdagmorgen om 7.00uur opgestaan, naar Eurong gereden, ontbeten en de bus schoon gemaakt. Vervolgens weer naar Lake McKenzie waar we geluierd hebben totdat t tijd was om naar de ferry te rijden. Om 15.30uur weer terug bij t hostel in Hervey Bay, spullen gepakt want om 16.30uur hadden we de bus naar Town of 1770. Daarn kwamen we om 21.00uur aan en stond Fanny (van de 1ste week in Sydney) op ons te wachten. Gezellig gekletst, eindelijk weer gedouchd en naar bed gegaan. We waren egt helemaal dood...

Woensdagmorgen om 8.00uur opgestaan en met zn allen bij t hostel ontbeten. Vervolgens ging Fanny surflessen volgen en Mirjam, Nynke & ik gingen STUNTVLIEGEN!! Egt super gaaf, maar uiteraard was ik ontzettend misselijk :( Dat was wel jammer, maar we hebben erg vette loopings & trucs gedaan. Ik mocht zelfs nog sturen!! Om 12.00uur stonden we weer met beide benen op de grond, waar ik heel erg blij mee was :)
's Avonds lekker gekookt en nog ff met Sanne & Marleen gekletst. Die waren net in t hostel aangekomen. Om 21.10uur hadden wij de nachtbus naar Airlie Beach, waar ik net ben aangekomen! Eerst 2 dagjes relaxen en dan de Whitsundaytour :D

Liefs xx Ivon

Foto's:

• 29 Oktober 2009 - 11:08

Wilke:

vonnie!
    wat n avontuuuuuren, nondepi wat leuk!
    ik zeen dich al hielemoal achter t stuur zitten. echt hiel leuk um alles te leaze watse meij maks!
    dieke kus wil

• 29 Oktober 2009 - 12:41

Annemiek:

Wat weer een avonturen, echter geen ruzie maken en weglopen he.........zo heb ik je niet opgevoed!!( grapje)
    Rust maar even uit, je niet te misselijk laten worden in bus, auto, vliegtuig enz!!. en op naar de volgende ervaring! succes, kus
    mam

• 29 Oktober 2009 - 17:33

Jill:

Hi maet!

Ik had het dinsdag nog over jou, dat we alweer even niets van je gehoord hadden, maar je hebt het weer helemaal goed gemaakt met jou lang avontuurlijk verhaal. Hier gaat nog steeds alles z'n gangetje en maken we niet zo veel leuke dingen mee dan jij...
    Nog veel plezier daar!
    X

• 30 Oktober 2009 - 11:31

Michelle:

haa lieveee ivon!
    haha super vet alles zoe te lezen:P zal wel moei zien um det allemoal te zeen,
    geise veur os doeme morge(A)?!
    veul plezeer nog!
    dieke kus

• 31 Oktober 2009 - 21:40

Lian:

Wat hebben jullie het daar toch slecht!
    Kus Lian

• 01 November 2009 - 17:39

Ger En Wiel:

Ómdet wae zelf ein paar daag weggewaestj zeen höbbe we nog neet kenne reagere .
    As we die foto's vanne zieë dao zeen , den waas 't in Ziëlandj hiej maar ermooj troëf waat kleure en kleijer betreftj .
    Mer aug wae höbbe genaote .
    Met allemaol det gratis slaope en goodkoup aete zal de reis nog waal get langer doore .
    Geniet ze nog .
    KNUFFELS .

• 01 November 2009 - 18:51

Hanny Claessen:

Hoi Ivon,
    Wat een geweldige tijd heb jij daar:) Heb nog niet alles gelezen maar ga dat zeker doen . Want Ati vertrekt 19 jan naar australie(stage) zal dus niet zoveel zien en meemaken als jij.Als je nog tips voor haar of mij hebt hoor ik ze graag.Want ik ga haar in maart opzoeken.Nog veel plezier! groetjes Hanny (èèn van de dames)