Raften, Tablelands & Waterfalls, Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu Raften, Tablelands & Waterfalls, Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu

Raften, Tablelands & Waterfalls, Cape Tribulation

Door: Ivon!

Blijf op de hoogte en volg Ivon

16 November 2009 | Australië, Cairns

Kheb weer n druk weekend achter de rug, waarin k veel meegemaakt en gezien heb, dus tijd voor n mailtje!

Zaterdagmorgen om 6.00uur opgestaan en vertrokken richting Tully, waar k zou gaan raften!! In de bus gelijk n aantal nederlanders ontmoet, waarmee k dus ook in t bootje ging. Erg gezeelig :) T was egt super gaaf!! Uiteraard had k 3 van die ruige jongens in de boot die n beetje meer wilden dan de rest, dus gingen wij (als enige :o) 2x over de kop... Dit zorgde natuurlijk wel voor nog meer fun!! 's Middags n heerlijke bbq lunch gehad en daarna weer verder geraft. Tussendoor nog van n hoge rots afgesprongen en om 18.00 was k weer veilig terug bij t hostel. Heb n leuke dvd en n heleboel foto's van deze dag :)

Ook zondagmorgen weer vroeg eruit want de volgende tour stond op t programma: Tablelands & Waterfalls! Onze eerste stop was bij de Josephine Falls. Egt n mooie waterval (ma dat waren ze allemaal :P), waar we gezwommen hebben en vanaf gegleden zijn!! Na de Josephine Falls n stop gemaakt bij de Nort Johnstone River en daarna doorgereden naar de Mungalli River Falls. Hier hebben we heerlijk gelunchd, met appelkruimel & ijs als toetje, hmm :D
Na de lunch door naar de Millaa Millaa Falls. Voor de fans van Peter Andre onder ons (zijn die er??). Bij deze waterval heeft hij zn clip opgenomen van Mysterious Girl! Vervolgens n stop gemaakt bij t McHugh Lookout point, waar je n overzicht had over de Tablelands. Weer verder gereden naar Lake Eachema, waar we hebben gezwommen en schildpadden hebben gezien. Als laatste nog bij de Curtain Fig Tree gestopt, dit is de oudste boom van Australie.

Na n lange dag om half 8 terug bij hostel en om 8uur alweer in t hostel van Sanne & Marleen. Hier hebben Mirjam, Nynke, Sanne, Marleen en ik heerlijke pannekoeken gemaakt en gezellig gekletst!
Op de terugweg nog ff gezellig met mn lieve vriendje gebeld (A) en weer gaan slapen...

Vandaag weer vroeg opgestaan om naar Cape Tribulation te gaan. Onderweg eerst gestopt voor n ontbijtje en daarna doorgereden naar de Daintree River. Hier hebben we n uur rondgevaren en krokodillen gezien! Daarna de Marrdja Boardwalk gelopen door t rainforest en heerlijk gelunchd in Cape Tribulation!
Op de terugweg n korte stop gemaakt bij t Alexandra Lookout Point en doorgereden naar Mossman Gorge. Hier hebben we lekker gezwommen en ff gerelaxed. Als laatste nog in Port Douglas geweest en om 18.00uur was k weer terug in mn hostel!

Morgen op naar Alice Springs, dus weer gezellig t vliegtuig in...
Volgende verhaaltje komt dus waarschijnlijk uit de outback :)

Liefs xxx

Foto's:

• 16 November 2009 - 10:21

Plien :D:

Woooohhh sissie wat jij daar toch niet allemaal meemaakt!!!

Ik wil dat ook :P
    Mja lekker genieten van mn vrije dagje vandaag is ook wel eens leuk he ;)

Heb trouwens echt een beetje een blondieweekend achter de rug...:s Ik heb vanalles laten vallen, incl mezelf van de trap af :s heb per ongeluk bijna "ons" huisje in Bree af laten fikken...oeps! T stinkt nu nog steeds... heb mn hoofd al meerdere malen gestoten en heb nu al de hele morgen iets in mn oog wat er niet uit gaat :( Mja het is dan ook vrijdag de 13e geweest he, dus het was te verwachten...haha!

Nou have fun in de outback en tot het volgende verhaaltje!

xxxxxxxxxxxxxx

• 16 November 2009 - 10:25

Ilse:

Heey Ivon,

Wat heb je het er maar druk mee zeg;). Volgens mij valt het eten in Australië reuze mee en lust je toch vrij veel hè:P:P. Ik kijk altijd uit naar de foto's, dan kan ik me tenminste ook een beeld vormen bij hetgeen je allemaal meemaakt. Echt superleuke raftfoto's! En dat je zo van een waterval afgaat, lijkt me ontzettend leuK! Geniet er nog van! Overigens ben ik inmiddels alweer zo goed als beter en heb ik geen mexicaanse griep gehad;).

Groetjes, Ilse

• 16 November 2009 - 16:13

Annemiek:

Wat weer geweldig!!!
    Erg mooie foto's. Dat jij ook zo geniet van de natuur is toch wel leuk om te zien! Dat laten vooral de foto's via de mail zien! Dat raften ziet er wel eng uit; zal maar alvast wennen aan het idee dat jij met Linda in Nieuw Zeeland ook zo'n gekke dingen gaat doen ( ha,ha).
    Fijne vlucht naar Alice Springs en geniet ervan.
    Kus en veel liefs
    mam

• 16 November 2009 - 18:38

Nelly:

Ivon kei mooie foto's en ik kan wel zien dat je het goed naar je zin hebt.Je straalt helemaal.
    Veel plezier in Alice Springs.

xxx Nelly

• 18 November 2009 - 11:15

Astrid:

Hallo Yvon,
    Weer even bijgelezen. Jeetje wat mooi allemaal, spannend, super. Ik wil echt wel even met je ruilen.
    Je ziet er hartstikke goed uit dus dat zal wel betekenen dat je heel erg aan het genieten bent. Enkele dagen op een plek zijn en je daar nuttig maken is natuurlijk een goede onderbreking. Dat kun jij misschien overdragen, ik zoek nog een coach voor iemand.
    Geniet nog lekker, groetjes uit het Reuverse.

• 21 November 2009 - 16:04

Tjitske:

Dag Ivon Mooie foto met de pannekoeken.
    Ik ken je nu gelijk op de foto's!!
    Ook naar Alice spring 16 nov. En dan verder ?
    Had je het gehoord van Mirjam haar tas?
    Hij is weer terug gelukkig.
    Wij waren een weekje in Portugal en werden verrasd door een sms over de back pack, gelukkig was hij binnen 24 uur terug nog net voor de tour!!
    Heel veel plezier op je verdere avontuur.
    Mirjam vind de outback SUPER
    Lieve groet Tjitske

• 22 November 2009 - 16:02

Wiel En Ger:

ha Vontje,
    prachtig, schitterend,geweldig,toppie,gaaf, ruig, ik heb er geen woorden voor. Je bent jong en je riskeert wat. Dat zou ik dus echt niet durven.genietse. KNUFFELS