Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Ivon!

Blijf op de hoogte en volg Ivon

26 November 2009 | Australië, Adelaide

Heej lieve mensjes, hier is alweer t volgende verhaaltje!!

Heb egt n vette tour gehad :D
Dinsdagmorgen werd k om 6.00uur opgehaald en reden we naar Cape Jervis. Hier gingen we met de ferry naar Penneshaw, het grootste plaatsje op Kangaroo Island. Nadat we hier wat inkopen hadden gedaan reden we door naar Prospect Hill. Deze berg zijn we opgewandeld, waardoor we n super mooi uitzicht hadden over Kangaroo Island! Vervolgens zijn we naar Emu Ridge gereden, waar ze eucalyptus olie maken. Na n korte rondleiding en n heerlijke lunch gingen we verder naar Seal Bay. Hier hebben we egt heel veel sealions gezien, egt gaaf!! Na de sealions gerelaxed, gesnorkeld en gezwommen bij Vivonne Bay en doorgereden naar Little Sahara waar we hebben gesandboard. Ook weer n geweldig uitzicht, met ontzettend veel zand om je heen...
's Avonds naar onze 'cottage' (slaapplaats) gereden waar we hebben ge'bbqd en boxing kangaroes hebben gezien :) Na de bbq weer terug naar Vivonne Bay om pinguins te spotten!! Egt grappige beestjes :) Helaas kunnen pinguins niet tegen de flits van de fotocamera, dus de foto's zijn niet egt duidelijk... Later met zn allen om t kampvuur gezeten en gezellig gekletst en wat gedronken.

De volgende dag reden we als eerste naar Hanson Bay om de koala walk te doen. Daarna door naar Flinders Chase National Parc waar we via de Rocky River naar Snake Lagoon zijn gelopen! Egt super mooi (foto's hiervan moet k helaas nog krijgen)!!! Vervolgens door naar de Remarkable Rocks, waar we n aantal leuke foto's hebben gemaakt.
Voor de lunch zijn we nog naar Admirals Arch gegaan om weer sealions te kijken. Deze keer waren t sealions uit NZ, die zijn iets kleiner en donkerder van kleur. Na de lunch nog naar t strand geweest bij Hanson Bay en om 17.30uur hadden we weer de ferry terug.

Waren weer 2 geweldige dagen :D Zaterdag richting Melbourne met de Great Ocean Road. Dit moet ook weer geweldig zijn!! Vervolgens blijf k 3 weekjes in Melbourne (waar k hopelijk werk kan vinden :)), voordat k met Eveline naar Perth vlieg om kerstmis te vieren! Tog wel raar om dat hier in de zon te vieren, zonder mn familie & friends...

Groetjes from Ozzie!! xx

• 26 November 2009 - 09:31

Kelly!:

Meisje!

Wat un belevenis weer!
    Word er wel jaloers van!

Pff en wat un neger ben je weer(A) hahaa!

Voor mij komt het nu ook steeds dichterbij.. waaah! haha al zit ik niej zo ver weg als jou!:P ma ook ik vier de kerst zonder vriendjes en familie! Komt goed:D!

Veeel plezier daar!:)

Liefs,
    xxx!

• 27 November 2009 - 11:49

Wiel En Ger:

ha Vontje, wat weer een mooi verhaal.
    Hopelijk gaat t werken lukken in Melbourne. Ik heb de atlas er even bij moeten halen voor de plaats Perth.Ik zie dat je nog helemaal naar t westen gaat om kerst te vieren. Tot de volgende keer maar weer KNUFFELS

• 28 November 2009 - 02:33

Mirjam:

klinkt goed!! :D:D wat cool dat je daar ook weer gesnorkeld hebt!! Hoe was dat??? Zat er ook een Claire bij jou in de groep?? Ik ben nu dus in Melbourne, het is echt huge!!!!! je hebt the city zelf maar ook st. kilda dat is dan weer verderop. Veel plezier met the great ocean road, komt wel goed!! :D xxx