Werk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu Werk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ivon Dings - WaarBenJij.nu

Werk!

Door: Ivon!

Blijf op de hoogte en volg Ivon

06 December 2009 | Australië, Melbourne

Dinsdag aangenomen bij mn eerste sollicitatiegesprek in Australie :), woensdag training gehad en donderdag mn eerste egte werkdag!
Kzal eerst ff kort uitleggen waar t precies op neerkomt... Voordat k begon met zoeken naar werk had k al tegen iedereen gezegd dat k absoluut geen baantje wilde waarbij k mensen moest gaan aanspreken. Nou...wat ben k nu aant doen?! Juist, bij mensen langs de deur aant gaan :S

Hier in Australie hebben veel mensen nog geen isolatiemateriaal in de daken. De regering heeft daar nu heel veel geld voor opzij gelegd, zodat dit gratis bij de mensen geinstalleerd kan worden. Kmoet dus bij mensen thuis langsgaan om te vragen of ze dit willen hebben. Zoja, dan moet k ff uitmeten hoe groot t dak ongeveer is en n afspraak maken wanneer iemand t kan komen installeren. Heel simpel dus ;) Voor iedere klant die ja zegt krijg k 40tot60 dollar, ligt eraan hoe groot t huis is. Ze zeggen dat je gemiddeld 3 klanten per dag hebt die ja zeggen, ma dat kan nogal verschillen per dag. Woensdag tijdens mn training waren t er o :( (mja, zou k tog nog niet voor betaald krijgen, omdat t mn training was). Ma donderdag op mn eerste werkdag had k er gelijk 3 :) Vrijdag 2 en zaterdag weer 3! Das $410 voor Ivon :D
Vandaag gaan we op n roadtrip. We gaan n weekje rondreizen (weg uit de city) om meer klanten te zoeken. Tijdens deze roadtrip wordt mn accomodatie voor mij betaald en krijgen we regelmatig gratis eten! Dus....dat weekje wil k zeker ff meepikken! Weinig geld uitgeven en (als t goed is) nog geld verdienen ook!!

Tis eigenlijk niet egt n baantje voor mij (wat k van te voren wel verwacht had), dus kweet nog niet hoe lang ik dit ga doen. Maar zolang k wat centjes blijf verdienen, is dit mooi meegenomen!!

Jullie n fijne sinterklaas allemaal & tot de volgende keer...

Kus!

• 06 December 2009 - 08:50

Raf:

hahaha.. bij die irritante mennekes gooi ik altijd de deur dicht ;)

Maar is dus wel lekker geld verdienen zeg!

Eej, we hebben wintersport geboekt. Zijn met zn 4en, hebben een 4-6 persoons huisje. Dus als je wilt kun je nog altijd mee gaan :D

(hoezo blijven proberen?)

xxx

• 06 December 2009 - 09:33

Ilse:

Hey Ivon,

We hebben gisteravond sinterklaas gevierd met z'n vijven, twas heel gezellig. Heb jij je pakketje met chocolade pepernoten al ontvangen?;)
    Veel succes nog met werken, hopelijk kun je zo inderdaad nog even iets bijverdienen.

Groetjes, Ilse

• 06 December 2009 - 11:48

Theo Ferfers:

Hoi Ivon, ik heb een heel reisverhaal van je gemist omdat we zelf er effe tussenuit zijn geknepen. Dus ik moet effe bijlezen en daar heb ik enige tijd voor nodig, dat snap je wel ;) Ik lees dat je al flink aan het bijschooien bent, doe je best meid en je gaat nog een wereldreis maken ook ;) Tot de volgende keer.
    Groetjes,

Marleen en Theo

• 07 December 2009 - 13:00

Mleen:

410 dollar in 4 dagen! Dat doe je wel netjes hoor!! Succes in ieder geval en veel plezier met de roadtrip!

Lfs

• 07 December 2009 - 18:49

Ha Schat:

Al typend realiseer ik me dat je dit pas over enkele dagen kunt lezen omdat je deze week geen internet hebt!!?? Maar ja ,des te meer te lezen als je weer in
    de "bewoonde" wereld bent. Misschien kom je wel als "rijke stinkerd"terug van die roadtrip, hi,hi. In ieder geval veel plezier en doe je best!!!
    Kus mam

• 07 December 2009 - 19:47

Koos:

Zo, zo; je bent je al aan het rijk rekenen. Ga zo door, ga zo door, dan krijg ik straks een heeeeeeel groot verjaardagskado.

Groetjes en vooral genieten zolang het nog kan daar in het verre zuiden

• 11 December 2009 - 07:42

Britney:

we vonden het niet leuk dat je naar australie gaat.

wanneer kom je weer terug ivon????????????

• 11 December 2009 - 07:42

Dylan En Brian:

leuk dat je werk hebt gevonden.
    en wat voor werk eigelijk???
    succes met je baantje.

gr. dylan en brian

• 11 December 2009 - 07:48

Ilse:

hoi ivon,
    ik ben een leerling uit jou zus klas.
    ik zou zelf ook wel eens zo'n reis maken.
    Groetjes ILSE

• 11 December 2009 - 14:45

Wiel En Ger:

Ha Vontje, ik hoorde van mam dat je een goede verkoopster bent. Wat zullen die jongens jaloers zijn dat t jou zo goed lukt. Die dollards heb je snel verdiend. Het is hier wat kouder aan t worden. Het gaat vriezen en misschien komt er wel sneeuw. Tot het volgende bericht. KNUFFELS